23.4.13

PARIS GUIDE



Jeg ved ikke, om i kan bruge denne guide, men det kunne jo være, at nogle drømmer om, at rejse til Paris, men ikke helt ved, hvor man skal starte. Det vil jeg forsøge, at hjælpe med. 

Sted at bo: benyt lejligheden til at leje en fin lejlighed i Paris centrum, så i selv evt. kan lave mad osv. Sørg for at leje den måneder inden rejsen, så i kan få fat i en god og forholdsvis billig. Lejligheden skal lægge centralt og tæt på en metro-station, så i har mulighed for at komme frem og tilbage. 

Transport: om i vil tage toget, bussen eller flyve er op til en selv og man kan finde mange billige muligheder i dem alle sammen. Det er dog vigtigt, at hvis man har en lejet lejlighed, så kan man selvfølgelig ikke regne med afbestillingsture til Paris med bl.a. flyv. 

For at komme rundt i Paris, så køb et metrokort. Køb et kort til 1, 3, 5 og vidst nok også 7-dages kort, så i kan komme rundt i Paris. Det er ikke så dyrt igen og det er nemt, at komme rundt til de forskellige steder. 

Hvad skal vi se? Nu har i et sted at bo og i er kommet derned. Nu skal i se noget. Man må ikke gå glip af Eiffeltårnet, Seinen, Notre Dame, Sacre Coeur og Latinerkvateret. Det nemmeste er, at leje en bog på biblioteket, hvor de ofte har kort, metrostationer og alting på kortet. Brug jer tid på selv, at finde jer til rette i byen i stedet for, at få en guidet tur. Oplev det hele selv! 

Jeg håber, det kan hjælpe jer en smule, hvis i selv drømmer om Paris.

6 kommentarer:

  1. Gid jeg bare kunne rejse til Paris lige nu, det lyder så fantastisk!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er virkelig også bare en fantastisk by!

      Slet
  2. Jeg ved, at min kommentar ikek hører sig til under dette indlæg, men jeg så i Vi Unge's artikel et billede af dit skrivebord. Hvor er dette smukke, smukke bord dog købt? :-) Mange knus Marie!

    mariesblog.bloggersdelight.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da lige meget, hvor den hører til. Alle kommentarer er velkomne! Skrivebordet har min søster lavet. Hun har tager fem, flade brædder, slebet dem til og sømmet dem sammen. Så har hun købt bordben fra IKEA. Det var et rigtig fedt program :-)

      Slet
  3. Super cool blog! Skal ihvertfald følge med.
    - Hvordan har du lavet dit layout sådan på bloggen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Jeg søgte bare lidt kun på google, hvordan jeg fik det hele ind på midten ovs. :-)

      Slet