9.2.13

ANTITHÉSE

Antithése. Modsætninger. De findes overalt i verden, og alligevel lægger vi ikke mærke til dem. Jeg ved at Stephanie selv har været inde på emnet, omkring selvtilfredshed og de forskelle der er på mennesker. Jeg har også gjort mig nogle tanker om det emne. Så derfor har jeg valgt to vidt forskellige, smukke kvinder til at understøtte min pointe. Supermodellerne Kate Moss og Tyra Banks. 

Kate Moss er kendt for sin spinkle krop men kæmpe attitude, og er uden tvivl en af verdens smukkeste kvinder. Mens Tyra Banks er kendt for sine fyldige former, som hun i den grad forstår at udnytte både på catwalken og foran kameraet. Kvinder som dem, bliver ofte sammenlignet. Spinkel vs. fyldig. Hvilken er mest attraktiv? Personligt synes jeg ikke at man kan sammenligne så vidt forskellige krops former og på den måde generaliserer den ene som bedre end den anden. Begge krops bygninger er afsindigt smukke. Men hvad mener i? Skal de to modsætninger sammenlignes, eller er de skønne på hver sin facon? Og gælder dette også uden for mode verden, iblandt os?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar